Opel Vectra C należy do tej grupy aut gdzie montaż ledowych lamp do jazdy dziennej ze względu na budowę zderzaka wydaje się bardzo trudny - wręcz niewykonalny. Jako, że mamy w firmie Vectrę C, a w naszej ofercie są uniwersalne lampy LED do jazdy dziennej, spróbowaliśmy podjąć się tego zadania. W poniższym artykule przedstawiamy krótki opis z montażu lamp do jazdy dziennej AUTO MAGIC DRL 5.
Patrząc na przód Vectry C jedynym sensownym miejscem do montażu lamp wydaje się wolna przestrzeń obok halogenów, tam też zdecydowaliśmy się na ich umiejscowienie. Po krótkich oględzinach i wymontowaniu plastikowej zatyczki halogenu zdecydowaliśmy się zamontować lampy do jazdy dziennej Auto Magic DRL 5 oparte na markowych diodach LUXEON REBEL właśnie w tym miejscu, drugi model z naszej oferty DLR 7 okazał się zbyt długi do Vectry. Upatrzone miejsce wydawało się idealne pod te swiatła -co potwierdził łatwy montaż - niestety nie obyło się bez lekkiej ingerencji w plastikowy elementy auta, ale niestety nic nie ma za darmo. Po wycuięciu nożykiem środkowego wybrzuszenia zaślepki udało się wpasować lampę. Po umiejscowieniu lampy została ona przykręcona do plastikowej zaślepki śrubami.
Na dwóch poniższych zdjęciach pokazano efekt końcowy - światła do jazdy dziennej wkomponowane w zderzak Vectry.
Po najtrudniejszej części mechanicznego montażu świateł przyszła kolej na podłączenie ich do instalacji auta. Prawidłowo zainstalowane światła do jazdy dziennej zgodzie z prawem powinny zapalać się po przekręceniu stacyjki i powinny gasnąć kiedy włączymy światła mijania. Trzymając się tych wytycznych za pomoca woltomierza szukaliśmy pod maską Opla punktu w którym pojawia się 12V kiedy przekręcimy stacyjkę.Miejsce o takiej charakterystyce szybko znaleźliśmy w centralce bezpieczników pod maską Vectry - poniższa fotka.