Aktualności

Vectra C - montaż świateł do jazdy dziennej DRL 5

Opel Vectra C należy do tej grupy aut gdzie montaż ledowych lamp do jazdy dziennej ze względu na budowę zderzaka wydaje się bardzo trudny - wręcz niewykonalny. Jako, że mamy w firmie Vectrę C, a w naszej ofercie są uniwersalne lampy LED do jazdy dziennej, spróbowaliśmy podjąć się tego zadania. W poniższym artykule przedstawiamy krótki opis z montażu lamp do jazdy dziennej AUTO MAGIC DRL 5.

Patrząc na przód Vectry C jedynym sensownym miejscem do montażu lamp wydaje się wolna przestrzeń obok halogenów, tam też zdecydowaliśmy się na ich umiejscowienie. Po krótkich oględzinach i wymontowaniu plastikowej zatyczki halogenu zdecydowaliśmy się zamontować lampy do jazdy dziennej Auto Magic DRL 5 oparte na markowych diodach LUXEON REBEL właśnie w tym miejscu, drugi model z naszej oferty DLR 7 okazał się zbyt długi do Vectry. Upatrzone miejsce wydawało się idealne pod te swiatła -co potwierdził łatwy montaż - niestety nie obyło się bez lekkiej ingerencji w plastikowy elementy auta, ale niestety nic nie ma za darmo. Po wycuięciu nożykiem środkowego wybrzuszenia zaślepki udało się wpasować lampę. Po umiejscowieniu lampy została ona przykręcona do plastikowej zaślepki śrubami.

monta_wiate_ledmonta_wiate_led_drl

Kolejną czynnością bez, której niestety końcowy montaż świateł w zderzaku Vectry jest niemożliwy jest wycięcie niewielkiego otworu w zderzaku - jak na poniższej fotce - dzięki temu otworowi plastikowy lelement zaślepiający z wmontowaną lampą led da się zapiąć w zderzaku. W naszym przypadku miejsce otworu zostało odrysowany markerem po przyłożeniu zaślepki z lampą led, a następnie za pomocą rozgrzanej lutownicy wycieliśmy otwór.

monta_wiate_automagic

Na dwóch poniższych zdjęciach pokazano efekt końcowy - światła do jazdy dziennej wkomponowane w zderzak Vectry.vectra_rlopel_vectra_led_drl

Po najtrudniejszej części mechanicznego montażu świateł przyszła kolej na podłączenie ich do instalacji auta. Prawidłowo zainstalowane światła do jazdy dziennej zgodzie z prawem powinny zapalać się po przekręceniu stacyjki i powinny gasnąć kiedy włączymy światła mijania. Trzymając się tych wytycznych za pomoca woltomierza szukaliśmy pod maską Opla punktu w którym pojawia się 12V kiedy przekręcimy stacyjkę.Miejsce o takiej charakterystyce szybko znaleźliśmy w centralce bezpieczników pod maską Vectry - poniższa fotka.

bezpieczniki_1

Drugi żółty przewód okablowania świateł zgodnie ze schematem podłączyliśmy do kabla + zasilającego żarókę świateł mijania, a ostatni czarny przewód masowy został przykręcony do karoserii auta. Na koniec przewody świateł zostały estetycznie zatwierdzone do elementów karoserii za pomocą opasek zaciskowych. Na koniec jeszcze krótki test czy wszystko działa i w drogę.

vectra_drl_1vectra_drl3